preskoči na sadržaj

Osnovna škola Vjekoslav Parać Solin

Login
Tražilica
LIK 2017.

Poziv

Vremenik 2016./2017.

Kalendar natjecanja

E-identitet HUSOŠ

Riječ dana

 

TREMA?
Imaš li tremu prije ispita ili usmenog odgovaranja?



Hrabri telefon

Naša škola - Eko škola

MEĐUNARODNA EKO ŠKOLA

Na leđima čovjekove odgovornosti

počiva sudbina Zemlje.

Datum Obilježavamo
14. listopada Svjetski dan hrane i pješačenja
20. studenoga Dan djece
11. prosinca Dan UNICEF-a
20. veljače Poklade
22. ožujka Svjetski dan voda
7. travnja Svjetski dan zdravlja
15. svibnja Svjetski dan obitelji
11. lipnja Dan vrtova
 
Program eko-škole
Razredna nastava
U ovoj dobi dijete upoznaje školu i njezinu okolicu: upoznaje se sa složenijim pojmovima; upoznaje pojam zavičaja u cjelini (prirodna i kulturna baština); posjeti su sustavniji i služe određenoj svrsi (ovisno o nastavnom predmetu); uči osnovne prirodne zakonitosti i uočava uzročno posljedične veze; potiču se i razvijaju higijenske i estetske navike, sposobnosti govornog, glazbenog i likovnog izričaja, motoričke i senzorne sposobnosti i vještine. Djeca pokazuju interes za istraživanja i radionički tip nastave.
Predmetna nastava
Kroz većinu nastavnih predmeta naglasak je na uočavanju problema i tumačenju uzročno-posljedičnih veza. Problemski zadaci potiču i razvijaju misaone sposobnosti, logičko i samostalno zaključivanje i primjenu rješenja. Naglasak je na terenskom radu i služenju kartama, snalaženju na slijepoj karti (ucrtavanje obiđenih područja), uočavanju, tumačenju i pronalaženju rješenja negativnih pojava, povezivanju nastavnih sadržaja pojedinih predmeta (korelacija predmeta i područja). Potiče se samostalni istraživački rad - rad na manjim projektima primjerenim dobi koji su u skladu s nastavnim programom.
 
Cilj:
Razvijanje i podizanje ekološke svijesti svih suradnika odgojno-obrazovnog procesa te poticanje djelotvorne suradnje na razini škole i lokalne zajednice, uz unapređivanje komunikacije i razvijanje suživota.
 
Zadaće:
- provoditi kontrolirane oblike potrošnje, ali i štednju vode;
- vršiti očitavanje vodomjera i izračunavati količinu potrošnje vode;
- informirati se o štednji vode u svijetu;
- kroz lijepe izreke o vodi uočiti važnost štednje iste;
- upoznati okoliš i procijeniti njegovo stanje s obzirom na količinu otpada;
- provoditi akcije odvojenog prikupljanja otpada;
- uživati u radu;
- zadovoljiti dječje potrebe za kretanjem, druženjem, igrom, zabavom i
slobodom;
- razvijati osjećaj za lijepo;
- razumjeti osjećaj da uštedom pitke vode, kao i odvojenim prikupljanjem otpada
možemo budućim generacijama omogućiti ljepšu budućnost;
- u program rada škole uključiti i roditelje;
- stvoriti ugodno ozračje i veselo raspoloženje u školi.
 
Strategija:
GLAVA - RUKA - SRCA (mislimo, radimo i osjećajmo)
- timski rad;
- istraživački pristup.
 
Rad na osnovnim temama
 
1. Voda (štednja vode)
  • predstavljanje teme
  • značenje vode za život na zemlji
  • voda u živim organizmima
  • voda u nastavnom programu po predmetima
  • izvor, vodoopskrbni sustav u mjestu, pročiščivači
  • potrošnja vode u kućanstvima i/ili gospodarstvima
  • možemo li i koliko koristiti kišnicu
  • gubici vode (slavine i sanitarni prostori)
  • vodomjer
  • vodna naknada
  • praćenje potrošnje vode nakon poduzetih mjera štednje
  • kakvoća pitke vode
  • istraživanja i rad na manjim projektima
  • praćenje programa i evaluacija.
 
2. Zbrinjavanje otpada
  • predstavljanje teme
  • pojmovnik, vrste otpada
  • potreba selektivnog prikupljanja otpada
  • recikliranje (oporaba) - općenito i primjena u Republici Hrvatskoj
  • kućni i industrijski otpad
  • vrste i količina otpada u školi i kućanstvu
  • mogućnost smanjivanja i iskorištavanja otpada
  • tema otpad u nastavnom programu po predmetima
  • praktične aktivnosti učenika u školi i izvan nje
  • uređivanje školskog okoliša
  • izrada plana djelovanja (programa rada)
  • praćenje i evaluacija programa.
 
3. Zdrav život
  • predstavljanje teme
  • učenje o temeljnim utjecajima kojima je izloženo zdravlje
  • izbor zdrave hrane
  • stvoriti sredinu i uvjete rada koji će omogućiti emocionalno zdravlje djece
  • učiti o zdravoj i uravnoteženoj prehrani
  • podjela, uloga i sastav hranjivih tvari
  • aditivi i njihova uloga
  • proizvodnja hrane s posebnim osvrtom na ekološku poljoprivredu
  • školska kuhinja (prehrana organizirana za učenike produženog stručnog tretmana)
  • planiranje i sastavljanje jelovnika i piramide zdrave hrane
  • značenje drugih čimbenika za zdrav život (tjelesna aktivnost, sunce)
  • alkoholizam, nikotinizam i droge
  • praćenje i evaluacija programa
 
4. Energija
  • predstavljanje teme
  • učenje o temeljnim utjecajima nekontrolirane potrošnje energije
  • pojmovnik
  • izvori energije
  • tema energije u nastavnom programu po predmetima
  • praktične aktivnosti učenika u školi i izvan nje
  • praćenje i evaluacija programa
 
 
Aktivnosti
 
Postupak
 
Sudionici
Usvajanje osnovnih tema i
oblika rada (rujan)
odlučivanje
- Učiteljsko vijeće
- Eko-odbor
Mjerenje potrošnje vode
svakih 15 dana
 
očitavanje brojila
- domar
- voditelj Eko-ophodnje
Mirjana Artić, B/K
- zaduženi učenici (2)
Reguliranje mlaza vode i
zatvaranje vode nakon
završene nastave u pisoarima
pregled
- domar
Dnevno kontroliranje stanja
slavina i sanitarnih čvorova
 
pregled, svakodnevno
- dežurni učenici (2)
- čistačice
 
Obilježavanje datuma vezanih
uz ekološku tematiku
radionice,
akcije
- svi učitelji i učenici
- stručno razvojna služba
Svakodnevno prikupljanje
papirnog otpada u
učionicama
izrada i postavljanje spremnika za papir u učionicama, hodnicima i u ostalim prostorijama škole gdje je to potrebno
- zaduženi učenici (2 po hodniku)
Prikupljanje papirnog otpada
na području škole
četiri akcije godišnje, (jedna u I., a tri u II. polugodištu)
- Eko-skupina
- svi učenici s razrednicima
- F. Milišić
Otpad nije smeće, izrada
ukrasa od plastične i
papirnate ambalaže
tijekom cijele školske godine. školska zadruga, likovna radionica
- S. Bonacin
- I. Popović
- zadrugari
- likovnjaci
Uređenje školskog dvorišta
praktičan rad
- svi učenici s razrednicima prema rasporedu
Rad u masliniku
 
praktičan rad
- svi učenici s razrednicima prema rasporedu
Integriranje sadržaja na teme:
¨Voda¨, ¨Otpad¨, ¨Zdrav život,
¨Energija¨, ¨Održiva potrošnja
u sadržaje nastavnih predmeta
i SRO, INA
različiti postupci rada (planiranje provesti na početku školske godine)
- svi učitelji, razrednici i voditelji skupina
- stručno razvojna služba
Obavješćivanje o novim
izdanjima na zadanu tematiku,
o lektiri i časopisima s
ekološkom tematikom
radionice,
okrugli stolovi
- knjižničarka
Što se to zbiva oko nas?
praćenje događaja putem novina, radio i TV emisija
uređivanje eko-panoa
sudjelovanje na natječajima
- razredni odjeli (svi) s razrednicima na satovima razrednih odjela u okviru međupredmetnih tema
 
Sastanci Eko-odbora na
početku šk. godine i prema
potrebi
planiranje aktivnosti i osmišljavanje načina djelovanja
- članovi Eko-odbora
Projektni dani na temu:
"Zdrav život"   16.10.2014.
"Energija"   7.04.2015.
planiranje radionica, istraživačkih aktivnosti, terenske nastave i različitih sportskih i društvenih igara
- svi učitelji prema svojim afinitetima i u skladu sa željama i potrebama djece
- Eko - odbor
Povezivanje i suradnja
sudionika i sadržaja
različiti postupci
- ravnatelj Đuro Baloević
- voditelj projekta Željko Jurin



preskoči na navigaciju