Osnovna škola Vjekoslav Parać Solin

Vremenik 2017./2018.

Kalendar natjecanja

Ne diraj žice!

Knjiga po knjiga - Knjižnica!

Poziv

E-identitet HUSOŠ

EKO rječnik

Usmeno ili pismeno?
Je li ti lakše usmeno odgovarati ili pisati test?

Hrabri telefon

Vijesti iz škole (i oko nje)

U ovoj rubrici donosit ćemo različite male i velike vijesti i informacije o događanjima u našoj školi i oko nje.

Priče iz davnine
Gorana Grubić Marija Grubić / datum: 16. 2. 2018. 13:19

U četvrtak 15. veljače 6. b i 6. c  razred naše škole posjetili su Gradsko kazalište mladih u Splitu. Gledali smo „Priče iz davnine“ koje je napisala Ivana Brlić – Mažuranić. Predstava je bila odlična! Likovi su bili jako smiješni i nisu odmah krenuli s predstavom nego su se malo „glupirali“ kako bismo se mi (gledatelji) nasmijali. Zatim su izveli dvije predstave: „Šuma Striborova“ i „Sunce Djever i Neva Nevičica“. Priče su bile zanimljive i dobre. Iako, nadali smo se da će izvesti sve Priče iz davnine, a ne samo dvije. Ali i ove dvije su dovoljne. U autobusu smo se zabavili. S nama su išli  učitelj matematike Vedran Batel, učiteljica talijanskog jezika Anet Plenković Račić  i knjižničarka naše škole Nada Topić. Bilo nam je zabavno i rado bismo otišli na još koju predstavu u Gradsko kazalište mladih.

Marija i Gorana Grubić, 6. b

[OPŠIRNIJE]

Užasno smrdi - Karepovac!
Sara Ergović / datum: 6. 2. 2018. 15:17

Neugodan miris s Karepovca (našeg najvećeg odlagališta otpada) već se neko vrijeme širi Solinom. Naime, nedavno su zapoečli radovi i saniranje odlagališta. Novinari su već proširili vijest, a ni televizija nije baš tiha. Način na koji su ljudi saznali za smrad je dosta neugodan. Na primjer, ja sam saznla tako što sam izašla na terasu i gotovo se onesvijestila od neugodnog mirisa. Bilo bi bolje da se to smeće polije nečim što će smiriti neugodan miris. Ali, što je, tu je! Najavljeno je kako ćemo se morati pomiriti s tim naredne tri do četiri godine. Trenutno se miris ne osjeća toliko, ali to ne znači da je stvar riješena. Morat ćemo izdržati!

Sara Ergović, 6. b

[OPŠIRNIJE]

Upišite se u novinarsku grupu
Gorana Grubić / datum: 6. 2. 2018. 15:10

Početkom prošle školske godine s radom je počela grupa školskih novinara - novinarska grupa. Upisati se može svatko. Jako je zanimljivo i zabavno. Sastavljanje raznih sastava, pisanje različitih tekstova (vijesti, reportaže, izvješća, intervjui, prikazi knjiga i filmova), lutkarske predstave… Upisi su i dalje u tijeku , a za sudjelovanje u novinarskoj grupi potrebno se javiti u školsku knjižnicu .
Želim vam sretnu zabavu i uspjeh u svijetu novinara !

Gorana Grubić, 6.b

[OPŠIRNIJE]

Predstava "Od atoma do stanice"
Sara Mišković / datum: 8. 12. 2017. 08:29

Dana 20. studenoga učenici sedmih razreda gledali su predstavu „Od atoma do stanice“. Predstava se održavala u Gradskom kazalištu mladih u Splitu. Govori o razvoju živih bića, o razvoju svemira, kemijskim elementima itd. Predstava je povezana s biologijom, kemijom i poučna je. Prilagođena je za djecu viših razreda osnovne škole.

Sara Mišković, 7. a

[OPŠIRNIJE]

Dani kruha u "Novim starinama"
Sara Mišković / datum: 8. 12. 2017. 08:27

Dana 28. i 29. listopada u rezervatu prirode i kulture „Nove starine“ bili su dani kruha. Održana je cjelodnevna radionica pečenja kruha u kojoj su svi mogli sudjelovati. Kako je interes bio velik radionica se organizirala i sutradan. Kruh se radio s različitim domaćim začinima.

Sara Mišković, 7. a

Posjet Muzeju grada Splita
Nada Topić / datum: 27. 11. 2017. 15:47

Moj razred 4. c zajedno sa 4.a i 4. b išao je 23.11.2017. u posjet Muzeju grada Splita. Prije nego što smo posjetili muzej prošli smo preko Rive kroz Dioklecijanove podrume i Peristil sve do Grgura Ninskog. U muzeju nam je vodič pričao kako je Dioklecijan postao car. Saznali smo kako je Split nastao od Dioklecijanove palače i kućica oko nje. Vidjeli smo blagovaonski stol, staro posuđe, sfinge itd. Nakon toga pravili smo novčiće od gline na kojima je bio lik cara Dioklecijana. Novčiće od gline smo mogli ponijeti kući i imati ih kao uspomenu na Muzej grada Splita. To je bio prekrasan dan u kojem smo se upoznali sa znamenitostima grada Splita.

Magdalena Doboš, 4. c

Izlet u Muzej grada Splita

Prošli četvrtak sam sa svojim razredom bio u posjeti Muzeju grada Splita. Sastali smo se ispred crkve i pričekali autobus. Na putu do muzeja u autobusu smo se družili. Kada smo izašli iz autobusa, krenuli smo pješke do muzeja jer nam je autobus stao pokraj autobusnog kolodvora. Malo smo uranili pa nas je učitelj odveo do Peristila da vidimo sfingu i prošli smo kroz ulicu pod imenom „Pusti me da prođem“. Kada smo došli u muzej, vidjeli smo Dioklecijanov novac, slike poznate palače  i stari rimski stol. Vodič nam je pričao o caru Dioklecijanu. Kasnije, kada smo to sve vidjeli, imali smo radionicu. U radionici smo od gline radili male novčiće i bilo je super. Svi smo se zabavljali.
Nakon posjete muzeju krenuli smo prema kipu Grgura Ninskog i tamo smo vidjeli ljude iz Koreje. I dali smo im pet. Onda smo otišli u park i igrali smo nogomet dok su cure iz našeg razreda sjedile na klupi. Kada je došlo vrijeme za krenuti natrag, svi smo bili malo tužni. Jer nam je bilo zabavno. Tada smo otišli u autobus i krenuli prema kući. Bio je to predivan jako zabavan i zanimljiv dan. Super je bilo.

Josip Pivac, 4. c

Koncert za MoSt
Silvija Vukšić / datum: 3. 11. 2017. 17:30

Dana 24. listopada učenici sedmih razreda naše škole s učiteljicom Đurđicom Kalebić posjetili su Hrvatsko narodno kazalište u Splitu. Slušali smo koncert Orkestra Hrvatske ratne mornarice. Na koncertu su gostovali Klapa Sv. Juraj, Đani Stipaničev, Barbara Suhodolčan i Adalbert Turner Juci. Koncert je bio sjajan, a posebnu pozornost publike osvojio je svojim nastupom zagrebački glumac Adalbert Turner Juci. Orkestrom Hrvatske ratne mornarice ravnao je maestro Tonći Ćićerić. Koncert je bio humanitaran što znači da je sav prihod od ulaznica namijenjen radu Udruge MoSt iz Splita. Iskreno se nadam da ćemo ići na još ovako lijepih koncerata kao što je bio ovaj.

Silvija Vukšić, 7.a

[OPŠIRNIJE]

Knjiga po knjiga - Knjižnica!
Lara Maria Milić / datum: 2. 11. 2017. 10:54

U školskoj knjižnici Osnovne škole Vjekoslava Paraća ima premalo knjiga za učenike viših i nižih razreda. Stoga ako imate koju knjigu viška, donirajte ih našoj školskoj knjižnici. Knjige možete donijeti u školu ili poslati poštom na adresu OŠ Vjekoslava Paraća, Dudini 17, 21210 Solin svakim radnim danom od 8h do 18h. Akcija traje mjesec dana od 15. listopada do 15. studenoga 2017. godine.
ŠTO NAM SVE TREBA?
Dobro očuvane SLIKOVNICE, DJEČIJI ROMANI, PRIPOVIJETKE i SLJEDEĆI LEKTIRNI NASLOVI:

Solin Brass Fest 2017.
Silvija Vukšić / datum: 23. 10. 2017. 17:51

Ove godine u sklopu Solinskog kulturnog ljeta 2017. održao se trodnevni Solin Brass Fest, festival puhačkih orkestara. Na festivalu je nastupilo nekoliko domaćih i stranih orkestara.

Prvog dana festivala (1.9.) bilo je svečano otvaranje koje su od 18:00 sati mimohodom u glavnoj solinskoj ulici započeli glazbenici iz Gradske glazbe Zvonimir iz Solina. Nakon otvaranja festivala, u 20:00 nastupio je orkestar Gradske glazbe Imotski te orkestar Magán Zeneiskola Makó iz Mađarske.

Drugog dana nastupio je Gradski puhački orkestar Križevci i Nizhegorodskij Gubernskij Orkestr  iz Rusije. Koncert je bio sjajan, ali posebno me se dojmilo to što ruski puhački orkestar ima vokalnu te plesnu pratnju.

Treći i zadnji dan festival je zatvoren koncertom ruskog i mađarskog orkestra na splitskoj rivi.

Jako mi se svidio festival i nadam se da će se i iduće godine organizirati ovakav festival ovdje u Solinu.

Silvija Vukšić, 7. a

Veliki požar
Marino Glavičić / datum: 2. 10. 2017. 11:16

Ovo je fotografija snimljena iz helikoptera poviše Karepovca.

Veliki požar ovoga ljeta dogodio se u srpnju (14.7. - 17.7.). Požar su podmetnula četvorica mladića koja su se vozila u sivom Mercedesu varaždinskih tablica.  Požar se proširio od Omiša pa do Karepovca u Splitu jer je puhao jak vjetar. Bilo je puno izgorjelih auta i garaža. Požar je potaknuo mnogo ljudi da se isele iz Žrnovnice i drugih izgorjelih područja. Došlo je jako blizu kuća i nije se ništa moglo vidjeti od dima. Pucali su prozori kuća i auta. Osim vatrogasaca, požar su gasili i drugi građani, pa čak i članovi Torcide koji su gasili kod Kile i Dračevca.