preskoči na sadržaj

Osnovna škola Vjekoslav Parać Solin

Login

Ispis potvrda
Pitaj? Ne skitaj!


"Pitaj? Ne skitaj!" je online savjetovalište NZZJZ-a gdje učenici mogu postavljati pitanja na koja će im odgovor dati stručnjaci za mentalno zdravlje. 

Sigurna mreža - Kviz

Online nastava

Arhiva - online nastava

eTwinning

EU - Kutak za učenje

 

Hrabri telefon

Sponzori i donatori

Školski projekti

Čuvari baštine

Tiramoli malih Solinjana

SHE projekt

Salonapolis

COVID-19

Istražili smo...

Pitaj ravnatelja

Za roditelje

Brošura

Priloženi dokumenti:
Vatrogasci-edukativna brosura.pdf

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Brojač posjeta
Ispis statistike od 29. 10. 2012.

Ukupno: 425123
Ovaj mjesec: 2861
Ovaj tjedan: 739
Danas: 87
Vijesti i obavijesti - školska godina 2023./2024.
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
15. – 17.04.2016. – Svehrvatski ekološki kviz „Lijepa naša“
Autor: Đuro Baloević, 19. 4. 2016.

Na svehrvatskom ekološkom kvizu „Lijepa naša“ održanom u Stubičkim Toplicama od 15. – 17 travnja 2016. godine sudjelovala je ekipa naše škole. Ekipa u sastavu: Duje Pletikosić, 5.c, Ana Blažev, 6.b. Frane Jović, 7.c. Ema Pivac, 8.a, pod vodstvom mentorice S. Šamanić zauzela je odlično 7. mjesto u konkurenciji ukupno 35 ekipa. Organizator natjecanja je Udruga „Lijepa naša“. Čestitke učenicima i mentorici. 


Ekološki kviz "LIjepa Naša" je najveće ekološko natjecanje hrvtske mladeži koje se provodi od 1992. godine u organizaciji Udruge Lijepa Naša. Natjecanje se provodi u osnovnim i srednjim Eko-školama u Hrvatskoj i u osnovnim i srednjim hrvatskim školama/odjeljenjima u Herceg-Bosni, Vojvodini u Mađarskoj.

Sastav natjecateljskih ekipa

Svaku ekipu (školu) predstavljaju 4 učenika i to po jedan učenik od V. do VIII. razreda za osnovne škole te po jedan učenik od I. do IV. razreda za srednje škole (za trogodišnje strukovne škole po jedan učenik I. i II. razreda te po dva učenika III. razreda).

Program natjecanja sastoji se od:

Pisanog dijela (test)
Prikaza ostvarenog praktičnog rada učenika pod motom „Istražili smo – uradili smo – predlažemo”, isključivo kroz PowerPoint prezentaciju
Usmenog dijela
Pisanom dijelu natjecanja i prezentaciji praktičnog rada pristupaju sve ekipe
Zbrajanjem bodova ostvarenih na testu s bodovima praktičnog rada (PowerPoint prezentacija) dobiva se redoslijed ekipa za usmeni – završni dio natjecanje
Na usmeni – završni dio natjecanja – pristupa 5 prvoplasiranih ekipa u kategoriji osnovnih škola i 5 prvoplasiranih ekipa u kategoriji srednjih škola
Po svršetku pisanog dijela natjecanja i prikaza praktičnog rada, nakon zbrajanja bodova s obje etape natjecanja, objaviti će se privremena lista redoslijeda ekipa
Moguće prigovore na vrjednovanje pisanog dijela testa i prikaz praktičnog rada ekipe mogu uložiti pisanim putem Povjerenstvu za provedbu natjecanja u roku od 1 sata po objavi liste privremenog redoslijeda ekipa
Povjerenstvo je dužno uzeti u obzir i razmotriti sve prigovore, nakon čega će biti objavljena konačna lista redoslijeda ekipa
Nakon objave konačne liste redoslijeda ekipa nisu mogući dodatni prigovori i pristupit će se usmenom dijelu natjecanja

Zadana područja natjecanja su dio nastavnih sadržaja predmeta:

Priroda
Biologija
Kemija
Geografija

Okvirna tematska područja koja proizlaze iz zadanih predmeta su:

A) I. PROSTORNO-DEMOGRAFSKA OBILJEŽJA HRVATSKE (Geografija)

geografski položaj, osobito vrijedna i ekološki osjetljiva područja, graditeljska baština
demografska obilježja Hrvatske, populacijska politika

 II. PRIRODNI SUSTAVI (Priroda, Biologija, Kemija, Geografija)

vode, more, tlo, šume, zrak

 III. GOSPODARSKA OBILJEŽJA (Priroda, Biologija, Geografija)

poljodjelstvo, ribarstvo, šumarstvo, rudarstvo i energetika, industrija, promet, turizam

 IV. ZDRAVSTVENA I EKOLOŠKA KULTURA - OPĆENITO (Priroda, Biologija, Kemija, Geografija, tehnologija te znanja iz opće zdravstvene kulture i globalne ekologije)

B) „ISTRAŽILI SMO–URADILI SMO–PREDLAŽEMO” (PowerPoint prezentacija s prikazom rada na izabranoj temi)

“Istražili smo – uradili smo – predlažemo”

Svaka škola odabire samostalno ili u dogovoru sa stručnjacima sadržaj rada iz nekog od sljedećih (ili sličnih) područja:

A) Uređivanje okoliša: škole i školska dvorišta, igrališta, parkovi, vrtovi, voćnjaci, maslinici, vinogradi, izvorišta pitke vode, vodocrpilišta, vodotoci, šume i šumarci, špilje, groblja, “divlja“ odlagališta otpada, luke, plaže i dr.
B) Biološka raznolikost: zaštita životnih zajednica i/ili pojedinih vrsta (metode, postupci, prijedlozi), napori za očuvanje biološke raznolikosti, zaustavljanje procesa odumiranja biljnih i životinjskih vrsta, autohtone biljne i životinjske vrste određenog područja, praćenje populacije pojedinih vrsta, ispitivanje javnoga mnijenja o ugroženim i zaštićenim vrstama i dr.
C) Spomenička baština: uređivanje spomenika kulture nacionalnog i mjesnog značenja, sakralnih spomenika, muzejskih i galerijskih zbirki, zavičajnih zbirki, knjižnica i čitaonica, različitih klubova i dr.
D) Gospodarstvo, stanovništvo i okoliš: udio pojedinih gospodarskih grana na određenome području i njihov utjecaj na okoliš (tlo, zrak, voda, fito i zoocenoze), ispitivanje kakvoće voda, tla i zraka, poljodjelstvo i sredstva za zaštitu biljaka, ekološka poljoprivreda – mogućnosti primjene u RH-a – prednosti, abiotički i biotički čimbenici u biocenozi, izvori energije i njihov utjecaj na okoliš, alternativni izvori energije – mogućnosti primjene u RH-a, primjena novih tehnologija, utjecaj prometa na okoliš, ekološke katastrofe – uzroci i posljedice, postupanje s otpadom u školi, mjestu, općini, županiji i dr.

Rad na izabranome području treba prikazati isključivo u obliku PowerPoint prezentacije. Nije potreban prikaz u pisanom obliku niti videozapis.

Upute za izradu PowerPoint prezentacije

Praktičan rad predstavljaju učenici uz pomoć PowerPoint prezentacije u maksimalnom trajanju od 5 minuta, nakon čega se ostavlja mogućnost odgovaranja na pitanja Povjerenstva i auditorija u trajanju od maksimalno 3 minute.

Prezentacija praktičnog rada sastoji se od tri jasno naglašene cjeline:

Istražili smo… ukratko predstaviti područje iz kojeg je rad napravljen; opisuje se uočeni problem i postavlja cilj rada.
Uradili smo… opisuju se dobiveni rezultati; u prvom planu je konkretan učenički rad na uočenom problemu (istraživanju, akciji, projektu i dr.)
Predlažemo... ukratko iznijeti glavne zaključke rada, moguća je i samostalna analiza, objašnjenje postignutih rezultata i prijedlozi za buduću akciju

Izvor: http://www.eko.lijepa-nasa.hr/eko-projekti-detaljno/ekoloski-kviz-lijepa-nasa 

Škole  sudionice natjecanja 2016. godine se: 

Osnovna škola Zapruđe, Zagreb

Osnovna škola Šime Budinića, Zadar

Osnovna škola Ljudevita Gaja, Zaprešić

Osnovna škola Vugrovec-Kašina

Osnovna škola prof. Filipa Lukasa, Kaštel Stari

Osnovna škola Frana Krste Frankopana, Osijek

Osnovna škola Gornja Vežica, Rijeka

Osnovna škola Martijanec

Osnovna škola Vjekoslava Paraća, Solin

Osnovna škola Zlatar Bistrica

Osnovna škola „Ivan Mažuranić“, Sibinj

Osnovna škola „Ljubo Babić“, Jastrebarsko

Osnovna škola Ivana Mažuranića, Tomislavgrad

Osnovna škola Ljudevita Gaja, Nova Gradiška

Osnovna škola Marije i Line, Umag

Osnovna škola „Antun i Stjepan Radić“, Gunja

Osnovna škola dr. Jure Turića, Gospić

Osnovna škola Draganići

Osnovna škola Sokolovac

Osnovna škola Primošten

Osnovna škola Stjepana Kefelje, Kutina

Osnovna škola „Retfala“, Osijek

Osnovna škola „Petar Zrinski“, Čabar

Osnovna škola Stubičke Toplice

Osnovna škola „Vladimir Nazor“, Đurđin

Osnovna škola Ksavera Šandora Gjalskog, Zabok

Osnovna škola Vladimira Nazora, Pazin

Osnovna škola Župa Dubrovačka

Osnovna škola Orašje

Osnovna škola „Matija Gubec“, Tavankut

Osnovna škola Matije Gupca, Gornja Stubica

Osnovna škola „Moše Pijade“, Bački Breg

Osnovna škola Maria Martinolića, Mali Lošinj

Prva osnovna škola Bugojno

Osnovna škola Ante Brune Bušića, Rakitno

U prilogu se nalazi bilten natjecanja s konačnim poretkom ekipa sudionca natjecanja. 



Priloženi dokumenti:
Eko_kviz_2016_-_bilten_2.pdf (376.32 KB)


[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju