Učenici 2. c razreda sudjelovali su u radionici „Razumijemo i svladavamo strah“, posvećenoj prepoznavanju i razumijevanju emocije straha te učenju načina kako se s njom nositi. Radionica je provedena u sklopu projekta SHE (Schools for Health in Europe), koji promiče zdravlje i dobrobit učenika kroz školske aktivnosti usmjerene na razvoj mentalnog zdravlja, emocionalne pismenosti i pozitivnih odnosa.
Na početku su učenici poslušali kratku priču o strahu („Ana i gospodin Strahojed“) i razgovarali o situacijama u kojima se osjećaju uplašeno. Zaključili su da strah nije uvijek loš – ponekad nas može zaštititi i pomoći da budemo oprezni.
U igri „Strah u kutiji“ učenici su anonimno dijelili svoje strahove, a zatim su zajedno razgovarali o tome kako ih mogu prevladati – dubokim disanjem, razgovorom s prijateljem ili maštanjem o sigurnom mjestu.
Zatim su naučili i jednostavne tehnike smirivanja, poput vježbe „mirisanja cvijeta i puhanja svijeće“, zamišljanja sigurnog mjesta i ponavljanja pozitivnih misli („Ja mogu ovo podnijeti!“).
Na kraju radionice učenici su sudjelovali u kreativnom zadatku „Moj prijatelj Strah“. Svatko je nacrtao svoj strah kao čudovište, životinju ili neko izmišljeno biće te osmislio način kako ga može „umiriti“ ili „pretvoriti u prijatelja“. Nastali su zanimljivi, maštoviti i vrlo simpatični radovi koji su pokazali koliko dječja mašta može biti snažan alat u suočavanju s osjećajima.
učiteljica razredne nastave Lada Vukman i školska knjižničarka Ana Milić
„U strahu su vel’ke oči; samo diši, pa će proći.“
Tihana Lipovec Fraculj, Jelena Brezovac